fortunaTV Channel (KADINA ÖZEL, ERKEKLERE GÜZEL Televizyon)

CANLI YAYIN: KADINA ÖZEL, ERKEKLERE GÜZEL Televizyon ♂♀ fortuna TV Channelᴴᴰ


CANLI
fortunaTV Channel video sitesi DEĞİL, KADINA ÖZEL, ERKEKLERE GÜZEL Türkçe-İngilizce TELEVİZYON KANALI. 7-24 NewYork, İstanbul, Ankara, Antalya merkezlerinden canlı yayın yapan İLK & TEK TELEVİZYON {Bağlantı hızınıza göre CANLI YAYIN 10 Saniye içinde otomatik olarak başlayacaktır}

TV LOGO TV JENERİK 3D DESIGN fortuna format YAPIM REKLAM PRODÜKSİYON

En Güzel SU Hangisi? İçtiğin Suyun Kalitesinden Emin misin?

Eskiden; ''Ne olacak ki nasıl olsa su, iç gitsin'' düşüncesiyle hiç dikkat etmezdim. İsrail'in su üzerine gizli çalışmalar yaptığını öğrendiğimiz günlerde Mavi Marmara olayında İsrail'in tutukladığı bazı basın mensubu arkadaşlarımla görüştüğümde, hepsinin de aynı şeyi anlatması dikkatimi çekmişti. Detaya inmeden anlatmak gerekirse; ''Bizi aç susuz bırakırlar diye düşünüyorduk ama hepimize şişe su verdiler. Çok şaşırdık ve içtik. Ardından mide bulantısı & kusma gibi belirtiler oldu'' diyorlardı. (Bu konuyu yetkililer araştırmalı mutlaka!) İşte o günden itibaren ''İçtiğimiz sudan emin olmak gerektiğine inananarak içecek su arayışı içine girdim.'' İstanbul-Ankara yolunda Sapanca'da bir tesiste su içmek için durmuştum. Dolaplara baktım sadece Sapanca REVAN marka suyun olduğunu gördüm. İsmini hiç duymadığım, bilmediğim bu markayı almak istemedim ve içerde başka su araştırdım ama bulamadım. Mecburen Sapanca REVAN suyu alıp araca döndüm. Yola devam ederken içmeye başladığım suya bayıldım. Ben hayatımda böyle güzel su içmemiştim. Yağ gibi incecik akıp gidiyor ve hiçbir şekilde şişkinlik yapmıyor. Kesinlikle de çok doyurucu bir su. Hani ne kadar içerseniz için bir türlü yeterli gelmez ya, işte bu suda öyle kötü hislere kapılmıyorsunuz. İçtiğiniz zaman doyurucu olduğunu hissediyorsunuz. O günden bugüne kadar ülkemizin en rağbet gören 5 markasından birini kullanırdım ama hep doymadığımı ve şişkinlik hissini alırdım. Bu sebeple, Sapanca REVAN damacana suyunu İstanbul'da da kullanmak istedim ama bayii ağı sebebiyle bi türlü olmamıştı. İsmini zor hatırladığım bu suyun kapımda bir broşürünü gördüm ve suyumu hemen değiştirdim. Merkezi sistemle yönetilen profesyonel bayii ağı oluştuğu zaman yerini sağlamlaştıracağına inandığım Sapanca REVAN'ın, TEMA Vakfı ile yaptığı ortak çalışmaları da web sitelerinde gördüm. Uzun süre Sapanca Revan kullandım. 2011'den beri kalitesini doruk noktaya taşıyan SIRMA SU kullanmaya başladım. Tüm suların CAM ŞİŞEDE olması dileğiyle araştırmamıza başlayalım. 
 
Öncelikle belirtmeliyim ki, Doğal - Kaynak - Kuyu şeklinde ayırt etmeden ŞİŞELENMİŞ İÇME SUYU başlığı altında araştırma yaptım. İşte size, ülkemizdeki içme sularının bilinmeyenleri ve en iyileri... 




En iyi içme suları hakkında yaptığım derin araştırmada çeşitli anketlerde (harf sırasıyla) ABANT - ERİKLİ - DANONE HAYAT - HAMİDİYE - KALABAK - NESTLE PURELIFE - SAĞLIK - SAKA - SIRMA gibi markalar en çok rağbet görenler olarak ortaya çıkıyor. Bazı markalar, parantez içinde belirttiğim gibi kendi isimleri haricinde 2. ve hatta 3. diğer isimlerle başka marka suları da farklı şehirlerden üretiyor. DANONE HAYAT (Şekerpınarı) - PINAR (Madran, Toros Denge, Yaşam Pınarım) - NESTLE PURELIFE - TURKUAZ - DAMLA - ERİKLİ gibi markalar ''yabancılara ait''. Anketlerde hep 1. olan İsrailli ERİKLİ (Oba, Zirveden) Bursa'da işlenmektedir ve NESTLE ile birleşmiştir. İstanbul'un HAMİDİYE ise dünyada ödül almış bir marka ve güven veren yorumlar yapıyor herkes. Ankara'nın SAĞLIK SU markası da hatırı sayılır oylar almış. Ben de Sağlık Su'yu çok başarılı buldum. Hiç duymadığım ve tatmadığım Eskişehir'in KALABAK markası da adından çok söz ettiriyor. Özellikle İstanbul'da LİDO suyun da alıcısı çok ama Türkiye genelinde bilinirliği yok denecek kadar az. PANSU - AYTAÇ - AROMA - TEKİR - KORU - NİKSAR - PÜRSU - SÜRAL - CEYSU markaları da dikkat çekecek oylar almış. Adı hiçbir yerde geçmese de ismine ve kalitesine güvenimizden dolayı KIZILAY marka suyu da unutmamak gerekir. Turkuaz-Damla (CocaCola) ve Aquafina ise kuyu suyunun arıtılmasıyla vitrinlerde yerini alan farklı kategoride markalardır. ''Türkiye'nin ilk ozonsuz suyu'' sloganıyla dikkat çeken Atatürk Orman Çiftliği Elmacık Su, son günlerde rağbet görmeye başladı. Fakat ağızda şekerli bir tat bırakması sebebiyle beni memnun etmedi. SuDe markalı su, benden tam not aldı. Afyon'un Yıldız markalı suyunun da hafif içimi sebebiyle çok başarılı olduğunu söylemeliyim. 2012 yılında yaptığı atakla bir anda zirveye oynayan SIRMA markalı sular çok rağbet görüyor. Sırma Premium markasıyla cam şişede de satın alabileceğiniz su, kaliteli mekanların da tercihi olmaya başladı. Benim yeni tercihim de SIRMA oldu. 2014 yılında ise ABANT su atağa geçmiş durumda. Türkiye'nin ilk cam damacana suyu ABANT olarak yerini aldı

DOKTORLARIN TAVSİYESİ NEDİR?
''3 ay aralıklarla, içtiğiniz marka suyu değiştirin. Çünkü her suyun minerali farklıdır''. Bu sebeple, adı geçen tüm markaları objektif olarak burada dile getirmeye çalıştım. Doktor tavsiyesine uyacaksanız suyunuz için özetle nelere dikkat etmeniz gerektiğini de bilmeniz gerekir. 

İBN-İ SİNA'NIN TAVSİYESİ NEDİR? 
''En iyi su tipi, saf ve anormal durum ve niteliklerden arınmış olan toprak üzerine yerleşmiş kaynaklardan gelen ve kayalık yerlerden çıkan ve böylece, saf topraktan gelen su kadar kolayca kokuşmayan sudur. Su, eğer belli bir yükseklikten damlarsa, nispeten daha iyi hale gelir.''

İYİ SUYUN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
1. Karakteristik bir lezzeti vardır;
2. Midede uzun süre kalmaz;
3. Hafiftir ve boğazınızdan yağ gibi akar;
4. Kışın kolayca serinler, soğur; yazın kolayca ısınır;
5. Başkaca hiç bir lezzeti yoktur ve kokusuzdur;
6. Pişirmesi kolay ve çabuk olur.

İYİ SUYUN BİLİMSEL DEĞERLERİ NELERDİR?
* İçme suyu analizinde değerlendirilen kimyasal parametreler; ''pH, iletkenlik, amonyak, nitrit, nitrat ve sertliktir.'' 1 - 4 sertlikteki sular yumuşak su, 15 - 28 sertlik derecesindeki sular orta derece sertlikte su, 28 Fransız serti derecesinin üzerindeki sular ile sert sular olarak anılır.
* Suyun sertlik derecesi arttıkça mide şişkinlik hissi ve gastrite yol açar. Sert suların, yemeklerin geç pişmesi, sabunun zor köpürmesi, boru ve kazanlarda tıkanmalara yol açabildiği bilinmektedir. Sudaki flor miktarı litrede 2-4 mg olduğu zaman ise dişlerde kalıcı nitelikte lekelenmeler olur.
* Suyun pH'ı 7.0 - 8.5 arasında olmalıdır. pH düşüklüğü asit, yüksekliği ise baz özelliğini gösterir. Tüm bu bilgi ve veriler ışığında pH değeri 8.22 olan SAKA SU bu konuda en yüksek değerlere sahip. Fakat yukarıda anlattığım bilgilere göre pH değeri en yüksek olan sizin için de en iyi su anlamına gelmiyor. Yani kendi ağız tadınız ve içim kolaylığı hissettiğiniz her suyu pH 7.0 ile 8.5 arası ise gönül rahatlığıyla içebilirsiniz. Ben, uzun süre hiç tanınmamasına rağmen sebebini başta anlattığım gibi, pH 7.26 Sapanca REVAN SU tercih ettim. Şimdilerde ise pH 7.55 SIRMA SU tercih ediyorum. Siz de kendinize en uygun olan suyu seçin.

İYİ SU İÇİN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

* Damacana üstünde markanın KABARTMALI logosu olmasına dikkat edin.
* Kapağının muhafazalı ve kapalı olduğundan emin olun.
* Damacana sulara takılan pompaların ucundaki küçük kapağı da kapalı tutmayı unutmayın.
* Suyu, güneşten ve sıcaktan koruyun.
* Damacananın çok fazla çizik ve yıpranmamış olmasına dikkat edin.
* Kapınıza gelip, ''Suyunuzu test edelim'' diyerek bir kap suyunuza (elektrik vererek) toprak rengine dönmesini sağlayarak sizi kandırmaya çalışan dolandırıcılara da dikkat edin.

Son olarak, doğal kaynak suları olsalar dahi, dünyamızdaki çevre kirliliği sebebiyle önlem olarak bütün sular mutlaka işlemden geçirilmektedir. Afiyet olsun. Bol bol SU için...


EN İYİ İLK 5 SU MARKASI
1* Sırma

2* Abant
3* Revan
4* Yıldız
5* SuDe

NOT: 2012 yılında yapılan ölçümlerde 41 marka damacana su içinde sadece 12 tanesi temiz çıktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, editör onayından sonra yayınlanmaktadır. www.fortunaTV.com

~KÜLTÜR SANAT & YAŞAM HABERLERİ~ Başlıklar

« »

~~~ SİNEMA VİZYON HABERLERİ ~ Başlıklar ~~~

« »

fortuna format YAPIM - REKLAM & PRODÜKSİYON (TV FORMATLARI - LOGO - JENERİK)

1 2 3 4 5 6 7 8
Custom Search
/>